Thursday 27 October 2011

Oude Chinese kleding

De Chinezen zijn een modieuze vorm en hebben veel trends sinds de oudheid. De Chinese kleding heeft gezien enorme variaties en invloeden uit de tijden van weleer. Vandaag zijn de moderne Chinese volk heeft verschillende modes uit alle hoeken van de wereld. Zelfs dan zijn er vele ontwerpen die nog steeds inspiratie putten uit de eeuwenoude Chinese cultuur. De oude Chinese kleding heeft zijn eigen schoonheid en gratie. Daarom kunnen we zien dat er veel oude Chinese stijlen voorkomende zelfs vandaag de dag. Dit zijn niet alleen populair in China, maar over de hele wereld ook.
Oude Chinese kleding:; Er zijn verschillende dynastieën die de stijlen van de oude Chinese kleding beïnvloed. Uit lange gewaden te breed sleeves, hadden ieder hun eigen specifieke pattern, waardoor zij getekend gemaakt.
De pre 17e eeuw oude Chinese kleding of de Han-Chinese kleding heeft een lange geschiedenis in termen van het gedragen kleding. De Han-Chinese kleding of de Hanfu waarop alle traditionele Chinese kleding gedragen door de mensen in die tijd. The Hanfu werd beschouwd als zeer belangrijk door de Han-Chinezen zover hun cultuur was betrokken. Het was ook bekend dat men zich aan de regels van dressing die behoorde tot de Hanfu stijlen, als teken van respect. De basis stijl en ontwerp van het Hanfu werden ontwikkeld om een ​​groot deel in de Shang-dynastie. De Shang-dynastie zag 2 basismodellen-De Yi en de Shang. De Yi is de vacht gedragen op bovenkant en de Shang is de rok dat gedragen eronder. Er was een belangrijke toepassing van het draaiend gedeelte in plaats van knoppen en de manchetten waren gestileerd smal. De kleuren van de weefsels werden principe in warme tinten.
De westelijke Zhou-dynastie volgde ook soortgelijke stijlen en ontwerpen van de Shang-dynastie. Dit is waar men de variaties in de mouwen-smalle alsook brede zag. De lengte van de rokken zag verschillende niveaus, van de knie tot de enkel. Hier, de verschillende stijlen die werden gedragen creëerde ook een onderscheid tussen de mensen.
Het was tijdens de Sui en de Tang-dynastie, zag men de aanvaarding van meer ideeën. De oude Chinese jurk was verdeeld in 2 patronen-De Pien-fu en de Shen-I. De oude Chinese kleding ook gebruikt minimale steken op de stof. De structuur was duidelijk en er was een breed gebruik van het borduren en zijde vleugels toe te voegen aan het ontwerp van de jurk.
Oude Chinese kleding zag een heleboel gewaden die populair zelfs vandaag. These gewaden werden gebruikt door keizers en zeer zwaar geborduurd met verschillende patronen. De draak kleed was een dergelijke populaire gewaad dat was patronen van draken geborduurd allemaal voorbij. Dit was eigenlijk gezien eerste in de Zhou Dynastie. Deze gewaden bestaat uit negen gele draken en vijf wolkenpatronen die geacht gunstig voor de gebruiker. De draak robe ontleende zijn naam in de Qing-dynastie.
De wolken op de gewaden verdere nemen 12 patronen. Ook deze hebben een symbolische betekenis uit te drukken. De negen en vijf combinaties werden bewust berekend bij het ontwerpen van de mantel, als symbool van de waardigheid van de troon. Deze draken zijn geborduurd op de voorkant, rug, knie gebieden of zelfs de schouders.
Nog een ander soort van oude Chinese kleding is de cheongsam. Dit is erg populair, zelfs op de internationale markt. Ook bekend als de qipao, de cheongsam was eigenlijk een eendelige jurk. De oude Chinese Manchu vrouwen voornamelijk droegen dit in de olden dagen. Deze waren eenvoudig te versieren en te behouden en aangevuld de figuur van een Chinese vrouw. De fundamentele stijl van de cheongsam bestaat uit een hoge nek met een gesloten kraag en mouwen die ofwel korte of middellange. The cheongsam is dichtgeknoopt aan de rechterkant en heeft een gemonteerd taille. Het heeft ook spleten die omhoog gaan vanaf de zijkanten. Vandaag kunnen we zie vele variaties van de cheongsam beschikbaar, om de moderne smaken.
De oude Chinezen zagen ook een dominantie van de tuniek pak. De Chinezen weten ook dit als de 'Zhongshan Zhuang' of de 'Zhongshan suit'. Deze bestond uit een tuniek die 4 zakken had en een gedraaid down kraag. Deze stijl vonden ook een aanvaarding en ging door paar modificaties langs de weg.
De oude Chinese kleding vaak gebruikt patches van borduurwerk, die waren voornamelijk dierlijke prints. This soort van borduurwerk heette de Buzi en was te zien in de Ming en Qing-dynastie. Deze borduurwerken zijn zeer ingewikkeld en mooi in het uiterlijk. De verschillende dieren die gebruikt werden ook gesymboliseerd met de rang van de officieren die hen droegen op hun kleding.
De oude Chinese kleding vitrines een rijke en culturele traditie die beïnvloed zijn ontwerp. Nog steeds zijn een belangrijke vorm van inspiratie voor jonge ontwerpers nog vandaag.

No comments:

Post a Comment